Všeobecné informace k závodům
1. Kde se mohu na závody přihlásit?
Přihlášku na závody můžete najít v seznamu, který je k dispozici na následujícím odkazu. Přihlášky se spouští vždy 1 měsíc před závody, tzn. přihlášky na 04.10.2025 budou spuštěny 04.09.2025 atp.
2. V kolik hodin závody začínají?
Oficiální start závodů je v 9:00 a v tento čas odstartuje první jezdec na obou kolbištích.
Registrace jsou pro Vás otevřeny od 8:00 a to po celý závodní den. Pokud tedy víte, že Vaše dítě nejede jednu z ranních kategorií, můžete na závody dorazit v průběhu celého závodního dne.
3. Kde se závody konají?
Seznam všech hal které v letošní sezóně navštívíme najdete zde.
4. V jakých disciplínách / kategoriích může jezdec startovat?
Pro lepší orientaci v jednotlivých kategoriích do kterých se může jezdec přihlásit byla zpracována podrobná návodka, kterou naleznete zde.
5. Jsou všechny disciplíny kvalifikační na MČR?
Podrobný seznam všech kvalifikačních disciplín lze nalézt v pravidlech. Obecně se dá říci, že se jedná o všechny kategorie vyjma kategorií které mají v názvu ZAČÍNAJÍCÍ či ÚČASTNICKÉ.
6. Jak jsou závody organizované?
Pro naše kvalifikační závody se vždy snažíme rezervovat sportovní haly o rozměrech minimálně 36 x 18 metrů a s dostatečným hledištěm pro sedící diváky. Sportovní halu rozdělujeme až na tři samostatná kolbiště.
Kolbiště A - Parkur
Kolbiště B - Cross Country, Barrel Race, Pole Bending, Skok mohutnosti
Kolbiště C - Drezura, Western Trail, Western Horsemanship
7. Kde zjistím v kolik hodin bude jezdec startovat?
V současné době testujeme online časový harmonogram, který všem ulehčí lepší plánování závodního dne. Jakmile bude připraven k použití, budeme Vás informovat.
Nyní je možné sledovat průběh závodů v online startovních listinách, které naleznete zde. V online startovních listinách je možné sledovat průběh soutěžního dne - tzn. které kategorie jsou již dokončené a nebo případně který jezdec v dané kategorii již dokončil a kdo jde na řadu.
8. Podle jakých pravidel jsou závody organizovány / hodnoceny?
Závody jsou organizovány / hodnoceny dle oficiálních pravidel Hobby Horsingu, které lze nalézt zde. Jezdec i jeho doprovod jsou povinni tyto pravidla důkladně prostudovat a respektovat je.
9. Jaké mohu na závodech vyhrát ceny?
Pravidla dekorování pro sezónu 2025 / 2026 jsou následující:
1 - 2 jezdci v kategorii = 1. - 2. místo kokarda
3 - 5 jezdců v kategorii = 1. místo zlatý pohár, 1. - 5. místo kokarda
6 - 8 jezdců v kategorii = 1. místo zlatý pohár, 2. místo stříbrná medaile, 1. - 6. místo kokarda
9 - více jezdců v kategorii = 1. místo zlatý pohár, 2. místo stříbrná medaile, 3. místo bronzová medaile, 1. - 6. místo kokarda
20 + soutěžících ve třídě = kokardy do 10. místa
V disciplíně Týmový parkur a Freestyle drezura skupin se pravidla dekorování řídí počtem týmů v kategorii a nikoliv počtem jezdců - tzn. pokud jsou v kategorii dva týmy, obdrží všichni z týmu pouze kokardy.
S ohledem na motivaci jezdců jsou ve všech kategoriích které mají v názvu Účastnická/ý udělovány kokardy.
10. Kde najdu úlohy k jednotlivých kategoriím?
Úlohy jsou k dispozici v online startovních listinách a to vždy pod každou disciplínou pod tlačítkem "Zobrazit úlohu".
11. Kolik je startovné a jak se vypočítává?
Ceník startovného pro Czech Hobby Horsing Tour platný od 04.10.2025:
Barrel race, Pole Bending.................................................................................................150,- / disciplína
Parkur na čas (základní kategorie určené věkem)........................................... 175,- / disciplína
Parkur (limit + styl, open kategorie), Skok mohutnosti, Drezura............. 200,- / disciplína
Western, Cross country (všechny kategorie)..................................................... 225,- / disciplína
(hodnota startovného je vypočítávána dle náročnosti disciplíny s ohledem na překážky, organizaci, kvalifikovanost rozhodčího atd. )
Kancelářský poplatek........................................................................................ 200,- / startovní dvojice
(kancelářský poplatek je určen jako příspěvek na fotografie, jeho největší část je využita na software - zpracování přihlášek, startovní listiny, zpracování výsledků, výpočet kvalifikací MČR, zvyšování kvalifikace rozhodčích a doplňkové služby jako např. foto stěna)
12. Jak mohu zaplatit startovné?
Startovné lze zaplatit předem a to bankovním převodem či na místě v hotovosti, bankovním převodem nebo platební kartou.
Pokud dojde k platbě bankovním převodem předem a jezdec onemocní nebo se z jakéhokoliv jiného důvodu nemůže dostavit, garantujeme vrácení 100% částky zpět. Aby k vrácení platby došlo, musí se jezdec omluvit. Automatické vrácení plateb není možné provádět.
13. Co je to tzv. express registrace?
Express registrace slouží těm jezdcům, kteří provedou platbu startovného bankovním převodem předem. Jestliže na místě nebude mít jezdec žádné změny v přihlášce, může se tak vyhnout frontám a využít express.
14. Co si mám vzít s sebou na závody?
S sebou si vezměte sportovní oblečení (lze mít oblečení klubu, do kterého patříte), vhodnou obuv pro halové sporty, Hobby Horse dle pravidel (upozorňujeme hlavně na váhový limit!) a dobrou náladu.
Pokud by doprovod chtěl vstoupit společně s jezdcem na sportovní plochu, je rovněž nutné aby měl vhodné obutí pro halové sporty, případně aby použil návleky.
15. Bude ve sportovní hale občerstvení?
Ano, ve sportovní hale bude k dispozici po celý závodní den občerstvení.
16. Kde mohu zaparkovat?
Parkovat lze na přilehlých parkovištích v okolí sportovních hal.
17. Je možné zaslat doklad za startovné případně potvrdit formulář pro pojišťovnu?
Ano, oboje je možné. Kontaktujte nás prosím na emailové adrese info@chha.cz.
18. Jak je na závodech organizován prodej ve stáncích?
Pravidla platná od 15.12.2024 pro kvalifikační závody Czech Hobby Horsing Tour.
Pro Mistrovství České republiky 2025 budou pravidla vypsána ve specifikaci události.
PROFI ......................................... 4.OOO,- / prodejce
Prodej na hlavní ploše - opracoviště
Pro prodej na opracovišti jsou na každém kvalifikačním kole ČHHA vyčleněna 3 maximálně prodejní místa. Velikost stánku ani sortimentu není omezena - prodejní místo je přidělováno prezidiem ČHHA z.s. na základě celoroční spolupráce a termínu podání žádosti. Tuto možnost mohou využít pouze oficiální subjekty disponující IČO. Objednané prodejní místo smí využít pouze jeden subjekt - objednatel. V případě zájmu o tuto variantu nám prosím napište email na INFO@CHHA.CZ se specifikací závodu, kterého byste se chtěli zúčastnit.
(K redukci došlo s ohledem na komfort soutěžících na opracovišti - naše závody jsou velmi obsazované a musíme upřednostnit komfort a možnost opracování soutěžících. Dalším aspektem je požární bezpečnost. A v neposlední řadě se jedná i o zodpovědnost vůči finančnímu úřadu.)
